Türkiye’de en az 400.000 USD gayrimenkul satın alan ve noterden 400.000 USD değerinde bir mülk satın alma taahhüdü veren yabancılara Türk Vatandaşlığı verilmektedir.
Türkiye, vatandaşlık verme konusunda diğer ülkelere göre daha esnek ve daha rahat koşullara sahip bir ülkedir. Vatandaşlık almanın bazı koşulları vardır. 19.09.2018 tarihi itibariyle Türk vatandaşı olmak isteyenlerin en az 400.000 $ değerinde gayrimenkule sahip olmaları gerekmektedir.
Türkiye’de Gayrimenkul yatırımı yaparak Schengen bölgesi ülkelerine yaşama, çalışma ve kolay erişim hakkına sahip bir Türk Pasaportu sahibi olabilirsiniz. Türkiye’de çalışma, iş kurma, eğitim ve sağlık hizmetlerinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin herhangi bir bölgesinden en az 400.000 $ değerinde gayrimenkul satın almanız durumunda Türk vatandaşlığına hak kazanabilirsiniz.
Bize sadece aradığınız mülkü ve tercih ettiğiniz bölgeyi iletmeniz yeterli. Profesyonel ekibimizle ihtiyaçlarınıza göre seçilmiş mülklerden oluşan bir portföy hazırlayacağız. Gayrimenkul yatırımınızı tamamladıktan sonra, Türk vatandaşlığına başvurma hakkına sahip olacaksınız. Turkish Properties ekibi mülkünüzün yönetimi ve Vatandaşlık başvurunuzun tüm aşamalarında size rehberlik sağlayacaktır.
T.C. Gayrimenkul ve Vatandaşlık ile ilgili detaylı bilgi için TIKLAYIN!
Mülk alma adımları
Mülkiyet, tapu dairesi ve yetkili gayrimenkul değerleme şirketleri tarafından değerlendirilmelidir. Gayrimenkul değerleme uzmanı, mülkün tapusu, binanın veya projenin tüm yasal evrak/projesi, her kattaki daire sayısını, değerlendirilen mülkün iç/dış fotoğrafları ve ayrıca değerlendirilen mülkün fiyatının da yazdığı bir rapor hazırlayacaktır. Satın alınan mülk değeri 400.000 USD’den az olmamalıdır.
Vergi dairesinden vergi numarası alınacaktır.
T.C. bankalarında banka hesabı açılmalıdır.
Pasaport tercüme edilerek Noter tarafından tasdikletilecektir.
Satıcı ile satın alma sözleşmesinin imzalanması ve rezervasyon için depozito verilecektir.
Banka makbuzunun tapu dosyasına eklenebilmesi için tutarın banka havalesi yoluyla satıcıya aktarılmış olması gerekir. Tapuyu çıkarmadan önce, mülkiyeti Türk dilinde Şerh olarak adlandırılan 3 yıl içinde satmama taahhüdü eklenecektir. Yeminli tercümandan tercüme edilecek evrakları imzalamak için tapu bürosunda bir araya gelecek ve son olarak aynı gün yeni evinizin tapusunu alınabilecektir.
Türk Vatandaşlığı Adımları
Türkiye de taşınmazı bulunan yabancıların kısa süreli ikametgah izni talebinde bulunabilmesi için taşınmazın konut olması ve bu amaçla kullanılıyor olması gerekmektedir. Aile üyelerinin (başvuru sahibinin eşi, 18 yaşının altındaki çocukları ve aile bireylerine bağımlı olan ergin çocuklar) konut üzerinde paylı veya elbirliği mülkiyet hakkına sahip olmaları durumunda diğer aile üyeleri içinde ikametgah izni için başvuru da bulunabilir.
Başvuru esnasında istenilen evraklar,
1 – İkamet İzni Başvuru Formu
2 – Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfalar)
3 – Dört (4) adet fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır.)
4 – Başvuru yapan kişi evliyse evlilik cüzdanı veya evli olduğunu kanıtlayan belge (belgenin aslı ve ilk 3 sayfanın fotokopisi)
5 – Başvuran kişinin çocukları olması halinde çocukların pasaport veya ulusal kimlik karttı, anne yada babadan biri ölmüş ise diğer eşten ölüm belgesi ibrazı, ebeveynler boşanmış ise çocukların onaylı velayet belgesi
6 – Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan (Başvuru formunda beyan edilir.)
7 – Geçerli sağlık sigortası
8 – Konutun başvuru sahibine ait olduğunu gösterir tapu senedinin aslı
Türk Vatandaşlığının kazanılması amacıyla başvuru sırasında temin edilmesi gereken belgeler;
- Başvuru Formu
- 2 adet fotoğraf (beyaz fonlu ve biometrik)
- Kimlik bilgileri ve Pasaport (Noter onaylı Türkçe Tercümeli)
- Sağlık raporu
- Başvuran kişinin medeni halini gösteren belge, evliyse evlilik belgesi, eşi ve varsa çocuk(lar) nüfus belgesi
- Başvuran kişi boşanmış ise medeni durumunu gösteren belge, dul ise eşinin ölüm belgesi
- Başvuranın velayetinde bulunan 18 yaşından küçük çocuk(lar) Türk Vatandaşlığı kazanılabilmesi için velayeti gösterir belge (Noter Onaylı Türkçe Tercümeli)
- Başvuran kişinin varsa Türk Vatandaşı olan yakınlarının nüfus belgesi (1. veya 2. dereceden yakını olması şartıyla)
- Başvuranın sadece doğum yılı biliniyor, ay/gün bilgileri yoksa, bu bilgilerin eklenmesi için kendi ülkesinden resmi bir belgenin alınması
Türk Vatandaşlığının kazanılma başvurusu için gerekli evraklarla birlikte, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne başvuru yapılır. İşlemlerin sorunsuz ve hızlı ilerlemesi için tüm evrakların eksiksiz bir şekilde teslim edildiğine dikkat edilmelidir.
İlgili Bakanlıklarca belirlenen komisyon tarafından ,vatandaşlık başvurusu değerlendirilir ve onay için Cumhurbaşkanlığına sunulur.
Başvuran kişi, onaylanma sürecinde en yakın il emniyet müdürlüğü tarafından parmak izi vermek ve mülakat yapılması amacıyla çağrılır.
Karar 45 gün içerisinde Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı tarafından verilir.
Form doldurun, sizi arayalım!